Top
Hvorfor du ikke bør ignorer SEO

5 grunde til at ignorere SEO kan påvirke din bundlinje

Hvorfor du ikke bør ignorer SEO

Det kan være muligt at drive en virksomhed i 2018 uden at lave søgemaskineoptimering, men du kan risikere, de besøgende beholder pengene i lommen.

Enhver, der har forsøgt at overbevise en klient, en chef eller en kollega, at det er en god idé at investere i SEO, vil være alt for bekendt med de fælles indsigelser: det er uforudsigeligt, PPC (Pay Per Click) er bedre, SEO tager for lang tid osv.

Der er en fælles misforståelse om, at de økonomiske fordele ved SEO ikke er så klare som Sociale Medier eller PPC. Men enhver, der er bekendt med SEO, ved at den er yderst målbar og i de fleste tilfælde giver bedre værdi for pengene end både Sociale Medier og PPC.

Og mange virksomheder synes at have indset dette. I 2016 forudsagde et kendt analysefirma (Borrell and Associates), at SEO-branchen ville nå op på 80 milliarder dollars om året i omsætning inden 2020.

En gennemtænkt SEO-strategi vil medføre mere kvalificeret trafik til dit websted. Kvalitetsindhold, der er skræddersyet til dine kunders behov og vil medføre en højere konverteringsfrekvens. Disse ting er velkendte. Men at ignorere SEO i det hele taget, betyder ikke bare at miste et par salg her og der, det kan være risikabelt eller potentielt katastrofalt økonomisk.

Her er 5 grunde at det kan påvirke din bundlinje…

 

1. At erstatte SEO med PPC

Mange har forsøgt at afvikle SEO vs PPC-debatten ved at forsøge at beregne en endelig konverteringsfrekvens for begge. Mens mange af disse studier giver værdifuld indsigt i både betalt og organisk trafik, er der en række variabler, som ikke kan fanges med en simpel procentdel.

Tager man for eksempel det faktum, at et websted optimeret til SEO muligvis kan målrette søgeord til personer på forskellige stadier af salgsforløbet, fra uddannelsesartikler til produktsider. PPC kampagner har derimod tendens til at sende kundeemner direkte til en salgsside.

Mange af de mennesker, der konverterer via PPC, kan have været præget af det indhold, de har fået adgang til organisk. Ifølge Ipsos begynder 44% af online-kunderne at bruge en søgemaskine. Ifølge Acquisio vil der være 73 millioner telefonopkald, der genereres ved mobil søgning alene ved udgangen af ​​2018.

PPC har ofte en højere konverteringsfrekvens end SEO, men det koncentrerer sig om et mere smalt netværk. SEO giver dig mulighed for at udvide det netværk og nå potentielle kunder i starten af ​​deres købsstadie. Uden det forlader du kundeemner og salg på bordet og mangler en mulighed for at opbygge dit varemærkes autoritet.

 

2. Mangler eller misforståelser

Du tror måske, at optimering for nogle få trafikbetingelser i din niche er nok. Men en af de mest værdifulde dele af SEO får adgang til dine kunders tankeprocesser.

For nylig havde en af mine klienter et ønske om at optimerer deres hjemmeside. I første omgang ønskede forhandleren at oprette en side for folk, der søger efter deres produkter i hele Danmark. Nogle grundlæggende søgeordsundersøgelser viste, at der var ringe eller ingen trafik omkring Sjælland og Fyn. I stedet var alt trafik mere baseret i Jylland.

Det lader til en mindre sondring, men uden det lille men værdifulde indsigt, ville selskabet have lagt kræfter i salg på Fyn og Sjælland, der muligvis ikke ville have givet et større afkast.

 

3. At være uforberedt på Google-opdateringer

Efter at Google opdaterede sin kernealgoritme i august 2018 (kendt som “Medic” -opdateringen) var der udbredt rapporter om ødelæggende trafikforløb, især inden for sundhed og velvære. Nogle webmastere hævdede endda, at opdateringen havde ødelagt deres virksomheder.

Selvom det er umuligt at forudsige præcis, hvordan opdateringer i Googles algoritmer vil spille ud i placeringerne, kan overholdelse af SEO’s bedste praksis mindske risikoen for at blive negativt påvirket af en opdatering.

 

4. Webdesignere der intet kender til SEO

Det kan være chokerende i 2018, at mange virksomheder anvender til stadighed agenturer eller udviklere med ringe eller ingen viden om SEO til at designe deres websteder.

Jeg kan ikke sige, hvor mange gange jeg er blevet indkaldt i sidste øjeblik til et projekt kun for at finde ud af, at et firma er gået videre og bygget deres websted helt i JavaScript eller lavet seriøse tekniske fejl, der næsten helt sikkert vil resultere i en Google-nedrangering. Derefter forventer de at jeg kan drysse et par søgeord i deres indhold og få dem til at blive rangeret højere på Google med det samme!

At gå videre med et projekt uden at inddrage en erfaren SEO-konsulent i starten af processen, er som at bede Google om at fjerne dine placeringer – og din mulig online indkomst!

 

5. Manglende troværdighed og tillid

Selvom der naturligvis er et direkte forhold mellem organisk trafik og salg, hvis du ignorerer SEO, vil du også gå glip af mange andre fordele. Det er for eksempel velkendt, at organiske fortegnelser har langt mere troværdighed hos forbrugerne end betalte fortegnelser. Hvis du dominerer Google’s første side i din branche, er det godt PR og vil forstærke den opfattelse, at dit firma har autoritet og ekspertise.

Hvis du ignorerer SEO og dit websted sjældent eller slet ikke findes i de organiske lister, kan det gøre forbrugerne mere mistænkelige for dine legitimationsoplysninger og endda påvirke konverteringsfrekvensen for dine PPC-annoncer.

 

Konklusion

Det er helt sikkert muligt at drive en virksomhed uden en SEO-strategi og du kan endda opnå succes. Men ved at ignorere SEO, holder du dig selv tilbage fra endnu større salg og succes ved at lade mulighederne slippe forbi, som dine konkurrenter så kan opsnappe.

En solid SEO-strategi giver dig mulighed for at minimere risikoen for fald i salget, samtidig med at du maksimerer dine online fodspor og udnytter de mest lukrative muligheder til din fordel.

Tro mig, din bundlinje vil takke dig!

kim@fricomputer.dk

Ingen kommentare endnu

Skriv en kommentar

Ved at bruge hjemmesiden accepterer du brugen af cookies mere information

Cookie indstillingerne på denne hjemmeside er aktiveret for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du fortsætter med at bruge hjemmesiden uden at ændre dine cookie indstillinger eller du klikker Accepter herunder, betragtes dette som din accept

Luk